tirsdag den 19. juni 2012

Play me, I'm yours

Fashion-pianisten

Med udsigt til havet

Millenium Bridge, London

Times Square, New York

Bobo i Barcelona

Central Park, New York


Ville bare lige dele dette helt fantastiske koncept med jer. Forestil jer en musikalsk legeplads midt i det pulserende byliv - et farverigt frirum, hvor du kan få lov at trække vejret midt i trafikkens buldren og komme til tangenterne på dit helt eget klaver dekoreret af kunstnere fra hele verden. Er det ikke fedt? Dette unikke koncept rejser lige nu verden rundt og pryder fra den 22. juni til 8. juli Paris' brolagte gader, pladser og kringelkroge. Princippet er enkelt: de udsmykkede klaverer placeres på 40 forskellige destinationer i Paris til glæde for alle spilleglade med kriblen i fingrene. Sæt dig ned midt på gaden og lad fantasien og sonaterne få frit løb på de sort-hvide tryllestave. Konceptet har allerede skabt stemning og magi i bl.a. London, Bristol, Sao Paolo, New York og Barcelona. Jeg er solgt! Og det kribler i mine gamle klaverfingre og mit bankende pariserhjerte for at få lov at spille klassiske yndlingsmelodier med udsigten til Montmartre eller Eiffeltårnet. 'Desværre' er jeg på rundrejse andetsteds i verden i det tidsrum, men er der nogle af jer heldige asener, der skal til Paris, kan jeg da kun opfordre jer til at give den gas og gå amok med Prinsesse Toben eller anden god muzak. Se dét er ægte kunst!

Læs mere om dette finurlige projekt lige her. For de ikke-franskkyndige findes der også en engelsk version ;-) Billederne er lånt her.

2 kommentarer:

  1. Det var dog et fedt koncept, ærgeligt jeg hverken kan spille klaver eller skal til Paris. Jeg ville nyde at stå ved et sådant klaver og se hvad der sker.

    SvarSlet
    Svar
    1. He he, ja, Helle. Jeg ville også kunne tilbringe tiiiimer bare på at nyde, hvad folk finder på at kaste sig ud i ved klaveret. Tror, vi mennesker drages af gadegøgl, og dette er den perfekte kombination af byliv, kunst og livsglæde...

      Slet